Як експлуатувати автомобіль, щоб рідше його ремонтувати?

18.02.2021

Стаття 1.1.jpg

З життя. У вас далеко не перший (або перший) автомобіль. Ви на ньому регулярно їздите на роботу, за покупками та в теплу пору року на пікніки. Начебто все просто і зрозуміло — є педалі, правила дорожнього руху. Руки тримаємо на кермі, ногами натискаємо на педалі та отримуємо результат. Окремо це дуже прості дії, які дають нам зрозумілий результат — авто рухається. Але водіння досить складна штука. Потрібно довести свої дії до автоматизму і регулярно практикуватися, поки не відчуєш себе за кермом упевнено. Без практики вам не допоможуть ніякі лекції та індивідуальні уроки.

В ремонті свого авто схожа ситуація. Щоб зрозуміти це, потрібно пройти через кілька ремонтів: плановий, позачерговий, капітальний та іноді після ДТП. І ніякі курси механіків, тренінги та лекції в цьому не допоможуть. Найсумніше — ремонт ніколи не закінчується назавжди, буде продовження.

Ось така передмова.


Розповідаю історію з життя

Нещодавно я був в автосервісі, де регулярно обслуговую свій автомобіль. Слюсаря я знаю давно, тому довіряю йому і навіть прислухаюсь до його порад. Поки він міняв у двигуні мастило (робив він це з 10-ти хвилинним промиванням системи змащення), ми встигли поговорити про сучасний автопром, нові автомобілі, вдалі та не дуже мотори. Почуте змусило мене замислитися над питанням: «Як треба експлуатувати та обслуговувати автомобіль в сучасних умовах, щоб уникнути великих капіталовкладень в його ремонт?».

Я подумав і вирішив відповісти собі на наступні питання. Ви можете зробити це разом зі мною.

  • Який у вас середньодобовий пробіг?

  • Яка середня швидкість у звичайний день при русі по звичному маршруту?

  • Який середній пробіг автомобіля на рік?

  • При якому пробігу ви міняєте масло у двигуні?

  • Чи знаєте ви, яке мастило залито в машину? І якої воно якості?

  • Вам рекомендували мастильні продукти для двигуна або ви вибирали самі?

  • Чи буває так, що ви проїжджаєте на моторному мастилі більше ніж рекомендовано, чи завжди міняєте мастило раніше?

  • Заправляючись на АЗС, ви обираєте дороге паливо або дешеве?

  • Чи багато часу ви проводите в пробках?

  • Як часто у вас трапляються аварійні (не плутати з ДТП) ситуації: перегрів двигуна, поява напису «check engine» на щитку приладів або інші аварійні індикації?

  • Чи стежите ви за рівнем мастила у двигуні та рівнем охолоджувальної рідини в системі охолодження?

  • Як ви прогріваєте двигун в холодну пору року  та чи робите ви це взагалі?

Дайте собі відповідь на ці питання. Впевнений, це буде корисно для вас і вашого автомобіля. Спробуйте протягом одного тижня, коли ви вже ставите автомобіль на стоянку, записати відповіді зі списку питань у себе в блокноті. Бортовий комп'ютер допоможе вам відстежити добовий пробіг, витрату палива, середню швидкість та час у дорозі. Не забувайте відмічати дати та періодичність ТО та зберігати виписки СТО.

А зараз поговоримо про те, як не переплатити за ремонт машини.

Як часто міняти моторне мастило у двигуні?

Для їзди по місту я рекомендую вам міняти моторне мастило не рідше ніж 7-8 тисяч кілометрів пробігу. Ми довго стоїмо в пробках і тягнучках, забуваючи про мотогодини двигуна. Мастило при такій роботі двигуна старіє і потребує заміни. Важливий момент: у деяких автомобілях використовуються малов'язкі мастила, більш схильні до механічної деструкції, ніж класичні з в'язкістю 5W-40 або 10W-40. Ресурс двигуна залежить від якості мастила, фільтрів, свічок запалювання та їх своєчасної заміни.

Як обрати АЗС і яке паливо купувати?

Обирайте тільки відомі та перевірені мережі АЗС, а паливо купуйте преміум-класу. Особливо це актуально для машин з сучасним дизельним двигуном. Такі двигуни, як правило, оснащені системами EGR (система рециркуляції відпрацьованих газів), SCR (системою селективного каталітичного відновлення) і фільтрами уловлювання частинок сажі (DPF). Так, авто з такими системами буде коштувати трохи дорожче, але ви будете впевнені, що робота систем доочистки вихлопних газів буде довгою та безаварійною. Така економія вимірюється не сотнями, а тисячами євро.

Які присадки до палива купувати: дешевше чи дорожче?

Сьогодні можна легко знайти якісні паливні присадки від відомих виробників. Вони дбайливо очистять паливну систему, а також елементи доочистки вихлопних газів і збільшать їх термін служби. Наприклад, у мене авто з бензиновим двигуном.  Я користуюся присадками для очищення паливної системи, каталізатора відпрацьованих газів і форсунки в середньому раз на рік. Результату — у мене немає перевитрати палива.

Тому частіше заглядайте під капот свого авто, періодично приїжджайте до СТО. Їздити можна і без цього. Але так дешевше і надійніше.


Желтоножко В.Ю.
Технічний спеціаліст
Хаммер


Порекомендовать друзьям
  • Нравится

Комментарии

Русавтолак Спасибо за ваш комментарий

Заполните все поля